A mérnökinformatikus szakról röviden

  • Kiknek ajánljuk?
    • Akik szeretnek új területek felé indulni az informatika világában, ugyanakkor gyakorlatias, használható tudásra szert tenni, mely a versenyszférában is ütőképessé teszi őket. Akik szívesen belelátnának a jövő informatikájába. A klasszikus mérnökinformatikus-képzés mellett egy sor teljesen új, egyedi vonás jelenik meg az oktatásban. Az élő szervezet sajátosságait is vizsgálva azok működését szeretnénk ellesni és beépíteni a chipek, az érzékelők világába.
    • Az érzékelők forradalma, az új chipek komplexitásának a növekedése, valamint az ember természetes kommunikációs készségének a segítése: ezek azok a területek, amelyekkel nemzetközileg is új irányokba indulunk. Az alapképzés elvégzése után tudnak majd specializálódni a hallgatók olyan új mérnöki szakterületekre, mint az érzékelő-számítógépek és öntanuló robotok, a távjelenlét, a neuromorf információtechnológia, az orvosi képdiagnosztika, a bioinformatika, a humán nyelvtechnológia, a nanotechnológia, a médiakommunikáció, a szoftvertechnológia, az e-kereskedelem, a mobil internet stb. Egy újfajta gondolkodásmódot sajátítanak itt el, mellyel csupán néhány ezer társuk rendelkezik a világban, mely nem csak a kutatásban, de a multinacionális cégeknél és a hazai csúcstechnológiás kisvállalatoknál is nagyon keresett.
    • Tantervünk európai különlegessége, hogy már a kezdetektől tanítjuk az élővilág információtechnikájának alapjait, elsősorban az idegrendszert és a genetikát. A tanítás a harmadik évtől részben angolul folyik. Az ötödik félév oktatási és vizsgázási nyelve az angol.
    • A BSc-képzést sikeresen befejezők dönthetnek, hogy közvetlenül munkába állnak, vagy mesterképzésen folytatják tanulmányaikat.
  • Hol lehet ezzel a végzettséggel elhelyezkedni?
    • A munkaerőpiacon már hosszú ideje kiemelt kereslet mutatkozik a mérnökinformatikus szakemberek iránt, és ez a kereslet egyre fokozódik. A nálunk végzett mérnökinformatikusok saját ambícióik alapján tipikusan három irány közül választanak:
      • i) kisebb-nagyobb cégnél junior fejlesztőként indulnak el (ők azok, akik az Egyetemen elsajátított elméleti és gyakorlati tudásukat élesben projektszerűen használva és kiegészítve nagyon sokat fejlődnek, és nemcsak szakmailag);
      • ii) résztulajdonosként startup céget alapítanak (ők szakmailag elég érettek ahhoz, hogy a saját cégükben egy innovatív "terméket" állítsanak elő, vagy már meglévő dinamikus csapathoz csatlakozva, vagy az egyetemen kialakult kapcsolati rendszerre támaszkodva hozzák létre ezeket az új céget, amit a Kar saját forrásaiból is támogat) ,
      • iii) kutató pályára készülnek akadémiai szektorban vagy cégek kutatólaborjaiban (ők azok, akik absztrakt gondolkodásúak, és olyan alkató-kutatói munkát szeretnének végezni, amelyet tudományos kihivások és szabad, önálló munkaterv szerinti ütemezés jellemez)

 

x