Dr. Cserey György PhD, egyetemi docens

Dr. Cserey György 2002 óta dolgozik Karunkon. A Robotika labor felelőse; évek óta szervezi a Tudományos Diákköri Konferenciákat a Karon. Az általa oktatott tárgyak közé tartozik a Robotika, az FPGA és GPU tervezés, Érzékelő robotika, illetve a Méréstechnika labor.

Hova járt egyetemre? Miért azt a szakot, szakterületet választotta?
A középiskolában nagyszerű biológia, matematika és fizika tanáraim voltak. Azt gondoltam, hogy azzal érdemes foglalkozzak, amiben jó eredményeim vannak, és nagyon szeretem. Ezért prioritási sorrendben az ELTE matematikus szakára és a BME villamosmérnök és gépészmérnöki szakára jelentkeztem, felvettek matematikusnak. Az ELTE-n két évet tanultam, majd elkezdtem a BME villamosmérnöki szakát, ahol a harmadik évtől alkalmazott informatika főszakirányt és orvos-biológiai méréstechnika mellék-szakirányt választottam. Ez utóbbihoz tartozott pár tantárgy, amit a SOTE-n oktattak.

Milyen élményei vannak egyetemi éveiről?
Az ELTE-n a számelméletet Sárközy András Professzor úr oktatta. Az egyik előadáson elmesélte, hogy egy feladat megoldásának számosságával kapcsolatban fogadott Erdős Pállal, és bizonyítsuk be, hogy neki van igaza. Nagyon izgalmas élmény volt, hogy sikerült nekem is megoldanom a feladatot.

A BME-n véges matematika előadáson az előadónak nem jutott eszébe egy feladat. Sejtettem, hogy melyikre gondolhat az adott témakörben és rákérdeztem, mire válaszolt, hogy igen, ez az, majd hirtelen megfordult és megkérdezte: „Ki vagy te?" Ezen a kérdésen azóta is gondolkodom.

Az orvos-biológiai méréstechnika tanulmányaim során tanultunk élettant is, ahol a véres vérnyomásmérést és az EKG mérését egy nyuszin mutatták be, lényegében altatásban, átszúrva a lábait. Annyira rosszul lettem, hogy nem bírtam nézni, és le kellett üljek.

Hogyan indult a pályafutása? Mi motiválta?
A BME-n, az utolsó évben láttam egy álláshirdetést, ami egy új számítási architektúra (CNN) alkalmazásorientált piacra vitelét célozta meg, ami nagyon megragadott és jelentkeztem. Mindig motivált, ha valami működő, innovatív alkalmazás is része a megoldandó feladat eredményének. A felvételi sikerült, meghallgattam Roska Tamás Professzor úr CNN tárgyát, és a diplomamunkám is ennek a keretében született. A sikeres kezdeti együttműködést követően doktoranduszi státusz keretében választhattam a kaland folytatását.

Hogyan került hozzánk az egyetemre? Mióta van az ITK-n?
Doktoranduszi tanulmányaimat a SZTAKI-ban kezdtem, Roska Tamás vezetése alatt. Kezdetben még a BME-hez tartoztunk, de amint megalakult az ITK, átkerültünk ide. Már az első hallgatói évfolyamot is tanítottam diszkrét matematika gyakorlaton. Több általam oktatott tárgy keretében találkozhattak velem a hallgatók, a kezdetektől szervezem a kari TDK-t, és az érzékelő robotika labort vezetem.

Mi a legkedvesebb élménye az ITK-val kapcsolatban?
Nagyon hálás vagyok azért, hogy doktoranduszi tanulmányaim során lehetőséget kaptam egy évet az USA-ban, a Notre Dame-i egyetemen tölteni. Csurgay Árpáddal és Roska Tamással folytatott beszélgetéseinkre meghatározó élményként emlékszem.

Melyik három szóval jellemezné az ITK-t?
Hit, tudás, közösség.

Szívesen járna-e hallgatóként az ITK-ra? Miért?
Igen, szívesen járnék az ITK-ra. Az oktatók tudományos kiválósága, a lehetőségek sokrétűsége és minősége, valamint a családias hangulat miatt.

Megosztana valamit a családjáról?

Gyerekeim (Gergő 3 éves, Marci 5 éves, Benedek 7 éves) beszélgetnek:

Gergő: - Ezt nem hiszem el!
Marci: - Mit?
Gergő: - Hát, azt nem tudom.

Benedek: - Marci! Van két jó hírem, de neked az egyik rossz hír.

Marci: - Gondolkodtam: hogy járhatnék túl az óvó néni eszén?

Szabadidejét mivel szereti tölteni?
Szabadidőmet a családommal töltöm. Ez mindenfajta tevékenységet magában foglal, amit ők is szeretnek: kertészkedés, legózás, horgászat, fémkeresőzés, kirándulás, úszás. Hébe-hóba asztaloskodom, és reménykedem, hogy lesz majd valamikor időm fafaragásra és festészetre.

És végül: mit üzen a hallgatóknak?
Mindig hosszú távra tervezzenek, és tehetségüket szorgalommal sokszorozzák meg!

x