Tantárgy adatlapja
Tantárgy neve: A számítógépes grafika alapjai |
Kreditszáma: 3 |
Tanóra típusa: előadás és száma: előadás/gyakorlat és száma: 1/2 |
|
Számonkérés módja: írásbeli/szóbeli vizsga |
|
Előtanulmányi feltételek (ha vannak): Bevezetés a programozásba II. |
|
Tantárgyleírás: |
|
A tárgy célja a számítógépes grafika alapvető fogalmainak és eszközeinek megismerése és gyakorlati kipróbálása. Az előadásokon szerzett elméleti ismereteket felhasználva a gyakorlaton a módszerek OpenGL megvalósítását végzik el a hallgatók egy rendelkezésre álló C++ nyelvű keretrendszerben. A tárgy kitér a számítógépes grafika gyakorlati alkalmazásaira orvos-biológiai és térinformatikai területeken.
Fő témakörök: (1) Bevezetés, OpenGL alapok, (2) Geometriai modellezés, (3) Geometriai transzformációk, (4) 2D képszintézis (5) 3D valósidejű inkrementális képszintézis (6) Animációk, (7) Színek és megvilágítás, (8) Globális illumináció (9) Világmodellek és textúrák (10) 3D pontfelhő alapú helyszínábrázolás és megjelenítés (11) A számítógépes grafika biológiai és orvosi alkalmazásai (12)Térinformatikai alkalmazások |
|
A 3-5 legfontosabb kötelező irodalom: |
|
Szirmay-Kalos László, Antal György, Csonka Ferenc: Háromdimenziós grafika, animáció és játékfejlesztés, ComputerBooks, Budapest, 2003; Szirmay-Kalos László: Számítógépes grafika, ComputerBooks, Budapest, 1999 |
|
Ajánlott irodalmak: |
|
Dave Shreiner: The OpenGL Programming Guide - The Redbook Iványi Antal (szerkesztő): Informatikai algoritmusok Eötvös Kiadó, 2004. (Fejezet: Számítógépes grafika) Szirmay-Kalos L. (szerkesztő): Theory of Three-dimensional Computer Graphics, Akadémia Kiadó, 1995 |
|
Tantárgyfelelős (név, beosztás, tud. fokozat): Dr. Benedek Csaba, egyetemi docens, Ph.D. |
|
Tantárgy oktatásába bevont oktató(k), ha vannak (név, beosztás, tud. fokozat): Dr. Benedek Csaba, egyetemi docens, Ph.D |