A 2020-as évben a Karon két minőségcélt határoztunk meg a következők szerint.

  • Az intézményi akkreditációs felkészülés részeként a Kari Minőségbiztosítási rendszer átalakítását tűzzük ki célul:
    • Kari Minőségbiztosítási Bizottság megalakítása
    • Kari Minőségbiztosítási Szabályzat elkészítése
  • A korábban megkezdett, oktatás digitalizálását lehetővé tevő törekvések (elektronikus kérvényrendszer kialakítása, e-learning rendszer alkalmazásának vizsgálata és integrációja) mellett 2020. év őszi félévétől kezdődően néhány kiválasztott kurzus esetén a Moodle rendszer oktatásba bevezetését tűzzük ki célul. Az itt szerzett tapasztalatok alapján alakítjuk ki a Kar erre vonatkozó stratégiáját.
  • Előzmény: 2019 szeptemberével kezdődően a Kar és a Neptun rendszert fejlesztő SDA Kft egyeztetett egy pilot projekt lehetőségéről, amely keretében a SDA fejlesztéssel támogatja a Neptun-Moodle adatintegráció kialakítását. Egy korábbi tárgy tapasztalatait figyelembe véve, valamint az oktatási elektronikus oktatási platformok fejlődésével és egyre szélesebb körben történő elterjedésével összhangban tervezzük az IKT eszközök szélesebb körű alkalmazását a Karon.

Tevékenységek a 2020. évben

  • Kari Minőségbiztosítási Bizottság megalakítása
    • Az év folyamán megalakításra került a KMBB, illetve elkészítettük az EMBB szabályzatával, valamint az Egyetemi SzMSz szövegével összhangban a Bizottság szabályzatát.
  • Akkreditációs önértékelés
    • A 2020. évi akkreditációhoz a Kari önértékelési vonatkozó részeket a Bizottság készítette elő, illetve állította össze.
  • Szabályzatok frissítése
    • Az Egyetemi szabályzatfrissítéssel összhangban megkezdődött a Kari szabályzatok felülvizsgálata, és frissítése, valamint a hiányzó szabályzatok elkészítése.
      • TDK SzMSz, 2020. február 5, KT Határozat: 14/2020. VII. 13.
      • Egyesített Laborszabályzat, 2020. június 22., KT Határozat: 15/2020. VII. 13.
      • Kutatási szabályzat és követelményrendszer, 2020. július 7., KT Határozat: 17./2020/VII.13.
      • KMBB Szabályzat, 2020. június 1., KT Határozat: 18./2020/VII.24.
      • Hulladékkezelési szabályzat, 2020. július 21., KT Határozat: 21./2020/VII.24.
      • TVSz Kari kiegészítés, 2020. augusztus 18., KT Határozat: 22/2020 (VIII.18.).
      • HTJSz Kari kiegészítés, 2020. augusztus 18., KT Határozat: 22/2020 (VIII.18.).
    • Emellett a Kar MB vezetője és a Kari Távoktatási Munkacsoport aktív szerepet vállalt az Egyetemi Teams használati szabályzat, valamint az Egyetemi Moodle használati szabályzat előkészítésével az Egyetemi „TANULMÁNYI ÉS OKTATÁSTÁMOGATÁSI RENDSZER Szabályzat" megalkotásában.
  • Távoktatási felmérések
    • A központi felmérések kiértékelésének értelmezését, valamint a Kari (hallgatói távoktatási) felmérések eredményét vizsgáltuk – ennek tanulságait felhasználva terjesztette elő a Kar a javaslatát az Egyetemi Távoktatási rendszerek bevezetését illetően.

2020. évi célkitűzések értékelése

  • A 2020-as évben a Karon két minőségcélt határoztunk meg a következők szerint.
    • 1. Az intézményi akkreditációs felkészülés részeként a Kari Minőségbiztosítási rendszer átalakítását tűzzük ki célul:
      • Kari Minőségbiztosítási Bizottság megalakítása
      • Kari Minőségbiztosítási Szabályzat elkészítése
    • 2. A korábban megkezdett, oktatás digitalizálását lehetővé tevő törekvések (elektronikus kérvényrendszer kialakítása, e-learning rendszer alkalmazásának vizsgálata és integrációja) mellett 2020. év őszi félévétől kezdődően néhány kiválasztott kurzus esetén a Moodle rendszer oktatásba bevezetését tűzzük ki célul. Az itt szerzett tapasztalatok alapján alakítjuk ki a Kar erre vonatkozó stratégiáját.
  • Előzmény: 2019 szeptemberével kezdődően a Kar és a Neptun rendszert fejlesztő SDA Kft egyeztetett egy pilot projekt lehetőségéről, amely keretében a SDA fejlesztéssel támogatja a Neptun-Moodle adatintegráció kialakítását. Egy korábbi tárgy tapasztalatait figyelembe véve, valamint az oktatási elektronikus oktatási platformok fejlődésével és egyre szélesebb körben történő elterjedésével összhangban tervezzük az IKT eszközök szélesebb körű alkalmazását a Karon.
  • Célkitűzések teljesülése
    • A Kari bizottság megalakult, valamint a szabályzatot a KT elfogadta.
    • A 2020-as évben jelentkező pandémia okozta változások a célkitűzések megvalósulására extrém mértékben hatottak, a pilot projekt 2020. tavaszán kényszerűségből megtörtént. A tavaszi félév tapasztalatai (OMHV és hallgatói felmérések) figyelembe vételével a Kar 2020. őszi félévre a Moodle általános használatát vezette be. Az e-learning rendszerek felépítése és kialakítása a felmérések tapasztalatait figyelembe véve történt, amelyet a Kari Távoktatási Munkacsoport dolgozott ki. (A Munkacsoportban a Kari minőségbiztosítás is képviselteti magát.)
    • A helyzetből fakadóan az eredeti célkitűzést bővítettük a Kari Wiki rendszer lezárásának előkészítésével.
  • A jelentést a KT/4./2021/I.15. határozatával elfogadta.