ITK-s volt hallgatók tapasztalatai az egyetemi életről és a további lehetőségekről (Pázmány ITK Alumni interjúk):

Csanády István: "Mintha egész életemben erre készítettek volna föl"
Görög Márton: „A legjobb munkahelyeken is ott vannak a Pázmányon végzettek"
Králik Tamás: „Egy olyan szakterületen képzeltem el magam, amely a jövő technológiáját tanítja"
Kristóf Kitti: „Maga a folyamat olyan, mint rajzolni: van, hogy gördülékenyebben megy, és van, hogy sokat kell radírozni"

Mester-tanítvány történetek:

Csikász-Nagy Attila és Bujtár Zsófia: „A rendszeres kapcsolat fenntartása elengedhetetlen a mentorálás során"
Szederkényi Gábor és Vághy Mihály: „A jó hangulatú közös munka a mindennapok egyik legfontosabb eleme"

ITK-s hallgatóink mesélnek tapasztalataikról, animátorságról, az ITK-s közösségről:

Ábrahám Domonkos: „A járványos idő még inkább rávilágít annak fontosságára, hogy lelkileg közelebb kerüljünk egymáshoz"
Bartucz Daniella, Orosz Áron: Segítő közösség az Információs Technológiai és Bionikai Karon
Galambos Mihály: „Számomra lehetőséget és felelősséget jelent animátornak lenni"
Németh Erik: „A tudomány mindenkié"
Rudner Tamás: „Az animátorság a lényem részévé vált"

Oktatóink interjúi:

Benedek Csaba: „A tudományos kutatás semmiképpen sem tanulható tankönyvből"
Bércesné Novák Ágnes: „Jelen vagyok a kezdetekben s jelen lehetek az eredmény elismerésekor is"
Gyöngy Miklós: „Az ilyen játékos mozzanatok keltették fel érdeklődésemet a mérnöki kutatás iránt: megérteni, hogy valami miért és hogyan működik, s aztán valamit alkotni is"
Hillier Dániel: „Az új technológia lehetőséget ad, hogy a beteg ember még ép látásfunkcióit mindvégig használja"
Nyékiné Gaizler Judit: Hűség hithez, tudományhoz
Szederkényi Gábor: Mérnöki-matematikai módszerek segítik a pandémia elleni védekezést
Zarándy Ákos: „Azzal a határterülettel foglalkoztam, ahol az informatika találkozik a való világgal, a gyakorlattal"

Külföldi hallgatókkal készült interjúk:

Adhikarla Vamsi Kiran (India): The path of a researcher
Husam Francis Banno (Iraq): „It was my dream"
Kaleab Alemayehu Kinfu (Ethiopia): „It was genuinely a 'dream come true' moment"
Maikey Zaki (Iraq): „A life-changing experience"

Hallgatói vélemények - "Miért az ITK-t választottam?":

"Az első érv a mérnökinformatikus képzés mellett az volt, hogy szeretek programozni, és mérnöki diplomával könnyebben el lehet helyezkedni. Jelentkezésemben közrejátszottak a barátaim ajánlásai és az, ami a nyílt napon elhangzott: hogy a mérnökinformatikus és bionika mesterszak között van átjárás. Mivel a bionika is érdekel, jó dolognak tartottam, hogy később ebbe az irányba is tudok továbbhaladni." (K.Á., BSc hallgató)

"Néhány éve olvastam egy cikket a természetbeli jelenségek műszaki gyakorlatba való átemeléséről, a bionikáról. Azóta nem kérdés számomra, hogy mivel szeretnék foglalkozni. Egyértelmű volt, hogy ehhez az úthoz a tökéletes választás a PPKE ITK. Hiszem, hogy a bionika az orvostudomány jövője, ami milliók életét változtatja meg." (D.F., BSc hallgató)

"Tanulmányaim első félévében rendkívül sok segítséget kaptam mind az oktatók, mind a felsőbb éves hallgatók részéről, akik közül jó néhányan az Animátor Közösség tagjai is voltak, mely a kari tanulmányi és szociális életbe segített bevonni bennünket, elsőéveseket. Ennek hatására én is aktív tagja lettem a Közösségnek és a HÖK Külügyi Bizottságának is, ahol a hozzánk érkező külföldi vendéghallgatóknak szeretnénk ugyanezt a "Welcome" érzést átadni." (K. P., MSc hallgató)

"A bionika azért tetszett meg nekem a pályaválasztás során, mert nem kellett választani a természettudományos tárgyak között. A kar profilja megengedte a tanulmányaink során, hogy széles körű ismereteket szerezzünk a körülöttünk lévő világról, ugyanakkor a nekünk tetsző témában elmélyedhessünk. Ez az elmélyülés persze csak a stabil alapok elsajátítása után következhetett, főleg az MSc éveiben. A gyorsan változó világban ezek a stabil alapok azok, amik alapján úgy érzem, hogy bármilyen újdonság jön szembe velem, azt hamar meg tudom érteni." (Sz. Á., PhD hallgató)

"Hiszem, hogy a bionika az orvostudomány jövője, ami milliók életét változtatja meg. Egyértelmű volt, hogy ehhez az úthoz a tökéletes választás a PPKE ITK."

"A 11. évfolyam előtt orvosnak készültem, de később a molekuláris bionika szakban találtam meg azt a matematika, kémia, biológia és informatika közötti szintézist, mely régóta vonzott. A főideológiám maradt: egy olyan szakot találni, ahol egy izgalmas, fejlődő iparágba beágyazva gyarapíthatom a talentumaimat."

Hallgatói vélemények - "Hova tovább?":

"Már itthon is rengeteg cég foglalkozik bionikával, a mérnökinformatikus pedig az egyik legkeresettebb végzettség. Viszont ami számomra különösen vonzó, hogy az egyetem számtalan külföldi kapcsolattal rendelkezik, melynek köszönhetően kint is lehet kutatni vagy folytatni a tanulmányokat, illetve külföldi piacon lehet munkát keresni. A bionika területe teljesen új és innovatív, azok számára a legvonzóbb, akik valami újat akarnak alkotni, részt akarnak venni egy új ipar születésében. A kar pedig remek lehetőségeket biztosít erre a személyes fejlődésre." (T. B., MSc hallgató)

"Magyarországon is kiváló lehetőségek vannak Akadémiai területen, többek között az agykutatás vagy a molekuláris diagnosztika területén világszinten élen járnak a magyar kutatócsoportok, de a környező fejlett országokban is sok biotechnológiai cég tevékenykedik, ahol a lehetőségek tárháza szinte végtelen." (NK. E., PhD hallgató)

"Mindenkinek csak ajánlani tudom a Kart alapképzésre és mesterképzésre egyaránt. Nem csak azért, mert kiváló oktatók tanítanak a Karon, akik tudásukat szívvel és lélekkel adják át az új nemzedéknek, hanem a közösség és a hangulat miatt is." (H. B., MSc hallgató)

"Az itteni képzés során olyan világszemlélet alakult ki bennem, amely a már meglévő ismeretanyag kombinálására irányul, olyan eszközök és szoftverek kifejlesztésére, amelyek hidat képeznek a mérnöki világ és például az orvoslás között. Tanulmányaim végeztével orvosi képelemzés előzetes szoftveres feldolgozásával szeretném segíteni a betegellátásban dolgozók munkáját." (K. P., MSc hallgató)