Mondj pár szót magadról: mikor végeztél, milyen szakon, mi a kutatási területed?
Többen vannak az ITK-n olyanok, akik az elmúlt húsz-huszonöt évben folyamatosan részt vettek és vesznek a Kar életében. Ide tartozom én is kicsit, bár koromnál fogva máshogy, ugyanis a Műszaki Informatika osztatlan képzést kezdtem meg 2003-ban. Azóta folyamatosan a Pázmány ITK-ra járok, csak az ok változik. 2008-ban szereztem meg a diplomát, később egy szakirányú továbbképzést végeztem, majd 2014-ben megszereztem a doktori fokozatot. Ezen időszakok alatt is kivettem a részemet az oktatásból és kutatásból, amit aztán a munkába állásom óta folytattam.
A kutatási területem alapvetően idősorokban rejtett összefüggések keresése, elsősorban a mesterséges intelligencia eszközeivel és főleg olyan alkalmazási területekre fókuszálva, ahol az energiahatékonyság is szempont: okos hálózatok, szenzorhálózatok, mobil szenzoros eszközök. A kutatásunkat jelenleg egy Tématerületi Kiválósági Program (TKP) keretében elnyert pályázat támogatja, melyben arra keressük a választ, hogy miként lehet rövid mozgásszenzoros mérésekből a mobiltelefonok felhasználóját hitelesíteni, azonosítani.
Te vezeted a minőségbiztosítás területét is az ITK-n, milyen területekre terjed ez ki, és mi itt a te feladatod?
Az Egyetem intézményi akkreditációja 2020-ban volt esedékes. Ennek előzményeként számos folyamatot átdolgoztak és újakat alakítottak ki a minőségbiztosítás területén, hogy az akkreditációs szempontoknak meg tudjunk felelni. Ennek folyománya, hogy nagyobb szerepet kapott a minőségbiztosítás az ESG (környezeti, társadalmi és irányítási) sztenderdek mentén, amelynek Kari felelősi szerepére Iván Kristóf dékán úr kért fel 2019 végén.
Azóta a Kari Minőségügyi vezetői feladatkörben, illetve a Kari Minőségbiztosítási Bizottság vezetőjeként a kari felmérések, elemzések és intézkedési tervek kidolgozásában, a szabályzatok felülvizsgálati folyamataiban van feladatom.
Egyúttal képviselem a Kart az Egyetemi Minőségbiztosítási bizottságban is. Gyakran ez adminisztratív háttértevékenységet jelent, de olykor olyan, sokak által is érezhető eredménnyel jár, mint például a mintatantervek felülvizsgálata.
Mivel foglalkozik az oktatásfejlesztésért felelős dékánhelyettes? Milyen feladatkört takar ez a megnevezés?
Az oktatásfejlesztéssel kapcsolatos teendők a minőségbiztosítási feladatok, valamint a digitális oktatásért felelős bizottsági teendők összekapcsolása. A szerep még nekem is új, hiszen alig telt el egy hónap a kinevezésem óta, egyelőre főleg a korábbi munka folytatásáról szól, amelyet az elindult RRF pályázatban vállalt oktatásfejlesztési célok megvalósításához kapcsolódó szervezési feladatok egészítenek még ki.
Alapvetően az a cél, hogy az oktatási módszertant, illetve az ezt támogató eszközöket és háttérinfrastruktúrát fejlesszük, hogy a hallgatóknak a tudás és a kompetenciák megszerzése hatékonyabb és élménydúsabb legyen. A másik cél, hogy új eszközökkel (például adaptív tesztekkel vagy vizuális, interaktív anyagokkal) jobban segítsük a hallgatókat a megmérettetésekre való felkészülésben.
Közel 20 éve vagy az ITK-n, először hallgatóként, majd oktatóként és most dékánhelyettesként. Mit tartasz az ITK-s oktatás legnagyobb erősségének? Miért szeretsz az ITK-n oktatni?
Ami számomra szembetűnő - és a Kar egészére jellemző – az a jó közösség, a személyes kapcsolat (még úgy is, hogy ezt kissé megtépázta a járvány) és az általános jó hangulat. Fontosnak tartom, hogy lehessen és merjünk kérdezni, problémákat felvetni és megoldani, hallgatókkal és oktatókkal egyaránt.
A képzéseket tekintve pedig erősség a Karon a laborokhoz, kutatásokhoz való közvetlen hozzáférés, ami karriert meghatározó sikerélményeket adhat.
Mi a képzéseinkben arra törekszünk, hogy hosszútávon használható tudást adjunk át, ezért szándékosan nem tanítunk több olyan, gyakorlatorientált tárgyat, ami más hazai felsőoktatási intézménynél megtalálható. A képzéseink specializációi viszont olyan kurrens területek pl. bioinformatika vagy a nagyteljesítményű számítások köré épülnek, amikkel hallgatóink könnyen el tudnak helyezkedni, akár az iparban, akár a kutatásban szeretnék folytatni pályafutásukat.
Elégedett vagyok a képzéseink színvonalával, és munkámmal azt szeretném segíteni, hogy minél több hallgató tudja tartani a lépést, és hosszú távra felkészülten szerezhessen nálunk diplomát.