"2003 óta az ITK-ra járok, csak az ok változik."

2022.10.05.

Tornai Kálmán 2003-ban kezdte meg tanulmányait az ITK-n, azóta folyamatos kapcsolatban van a Karral. 2022. szept. 1-jétől oktatásfejlesztési dékánhelyettesként segíti a Kar életét. Feladatairól, terveiről, dékánhelyettesi programjáról kérdeztük őt.

Mondj pár szót magadról: mikor végeztél, milyen szakon, mi a kutatási területed?

Többen vannak az ITK-n olyanok, akik az elmúlt húsz-huszonöt évben folyamatosan részt vettek és vesznek a Kar életében. Ide tartozom én is kicsit, bár koromnál fogva máshogy, ugyanis a Műszaki Informatika osztatlan képzést kezdtem meg 2003-ban. Azóta folyamatosan a Pázmány ITK-ra járok, csak az ok változik. 2008-ban szereztem meg a diplomát, később egy szakirányú továbbképzést végeztem, majd 2014-ben megszereztem a doktori fokozatot. Ezen időszakok alatt is kivettem a részemet az oktatásból és kutatásból, amit aztán a munkába állásom óta folytattam.


A kutatási területem alapvetően idősorokban rejtett összefüggések keresése, elsősorban a mesterséges intelligencia eszközeivel és főleg olyan alkalmazási területekre fókuszálva, ahol az energiahatékonyság is szempont: okos hálózatok, szenzorhálózatok, mobil szenzoros eszközök. A kutatásunkat jelenleg egy Tématerületi Kiválósági Program (TKP) keretében elnyert pályázat támogatja, melyben arra keressük a választ, hogy miként lehet rövid mozgásszenzoros mérésekből a mobiltelefonok felhasználóját hitelesíteni, azonosítani.

Te vezeted a minőségbiztosítás területét is az ITK-n, milyen területekre terjed ez ki, és mi itt a te feladatod?

Az Egyetem intézményi akkreditációja 2020-ban volt esedékes. Ennek előzményeként számos folyamatot átdolgoztak és újakat alakítottak ki a minőségbiztosítás területén, hogy az akkreditációs szempontoknak meg tudjunk felelni. Ennek folyománya, hogy nagyobb szerepet kapott a minőségbiztosítás az ESG (környezeti, társadalmi és irányítási) sztenderdek mentén, amelynek Kari felelősi szerepére Iván Kristóf dékán úr kért fel 2019 végén.
Azóta a Kari Minőségügyi vezetői feladatkörben, illetve a Kari Minőségbiztosítási Bizottság vezetőjeként a kari felmérések, elemzések és intézkedési tervek kidolgozásában, a szabályzatok felülvizsgálati folyamataiban van feladatom.
Egyúttal képviselem a Kart az Egyetemi Minőségbiztosítási bizottságban is. Gyakran ez adminisztratív háttértevékenységet jelent, de olykor olyan, sokak által is érezhető eredménnyel jár, mint például a mintatantervek felülvizsgálata.

Mivel foglalkozik az oktatásfejlesztésért felelős dékánhelyettes? Milyen feladatkört takar ez a megnevezés?

Az oktatásfejlesztéssel kapcsolatos teendők a minőségbiztosítási feladatok, valamint a digitális oktatásért felelős bizottsági teendők összekapcsolása. A szerep még nekem is új, hiszen alig telt el egy hónap a kinevezésem óta, egyelőre főleg a korábbi munka folytatásáról szól, amelyet az elindult RRF pályázatban vállalt oktatásfejlesztési célok megvalósításához kapcsolódó szervezési feladatok egészítenek még ki.


Alapvetően az a cél, hogy az oktatási módszertant, illetve az ezt támogató eszközöket és háttérinfrastruktúrát fejlesszük, hogy a hallgatóknak a tudás és a kompetenciák megszerzése hatékonyabb és élménydúsabb legyen. A másik cél, hogy új eszközökkel (például adaptív tesztekkel vagy vizuális, interaktív anyagokkal) jobban segítsük a hallgatókat a megmérettetésekre való felkészülésben.

 

Közel 20 éve vagy az ITK-n, először hallgatóként, majd oktatóként és most dékánhelyettesként. Mit tartasz az ITK-s oktatás legnagyobb erősségének? Miért szeretsz az ITK-n oktatni?

Ami számomra szembetűnő - és a Kar egészére jellemző – az a jó közösség, a személyes kapcsolat (még úgy is, hogy ezt kissé megtépázta a járvány) és az általános jó hangulat. Fontosnak tartom, hogy lehessen és merjünk kérdezni, problémákat felvetni és megoldani, hallgatókkal és oktatókkal egyaránt.
A képzéseket tekintve pedig erősség a Karon a laborokhoz, kutatásokhoz való közvetlen hozzáférés, ami karriert meghatározó sikerélményeket adhat.


Mi a képzéseinkben arra törekszünk, hogy hosszútávon használható tudást adjunk át, ezért szándékosan nem tanítunk több olyan, gyakorlatorientált tárgyat, ami más hazai felsőoktatási intézménynél megtalálható. A képzéseink specializációi viszont olyan kurrens területek pl. bioinformatika vagy a nagyteljesítményű számítások köré épülnek, amikkel hallgatóink könnyen el tudnak helyezkedni, akár az iparban, akár a kutatásban szeretnék folytatni pályafutásukat.
Elégedett vagyok a képzéseink színvonalával, és munkámmal azt szeretném segíteni, hogy minél több hallgató tudja tartani a lépést, és hosszú távra felkészülten szerezhessen nálunk diplomát.

Események

21.
2024. nov.
ITK
Magyar Tudomány Ünnepe 2024
Pázmány ITK Simonyi ea
28.
2024. nov.
ITK
TDK konferencia 2024 ősz
Pázmány ITK
29.
2024. nov.
ITK
BSc Nyílt nap 2024. november
24.
2025. jan.
ITK
BSc Nyílt nap 2025. január
07.
2025. febr.
ITK
BSc Nyílt nap 2025. február
31.
2025. máj.
ITK
Erasmus+ szakmai gyakorlat jelentkezési határidő
További események
szechenyi-img-alt