A Mesterséges Intelligencia pszichológiai megismerése: hallgatói tapasztalat a Pázmány MI Alkalmazásai továbbképzéséről

2024.01.16.

Az egyre fejlődő digitális világban folyamatosan növekszik a mesterséges intelligencia (MI) szerepe mindennapi életünkben és szakmai tevékenységünkben. A Pázmány Péter Katolikus Egyetem a hazai felsőoktatási intézmények közül elsőként indított szakirányú továbbképzést a Mesterséges intelligencia alkalmazásainak (MIA) oktatására 2023 szeptemberében, hogy támogatást nyújtson azoknak, akik a mesterséges intelligencia adta lehetőségeket fel akarják használ arra, hogy karrierjükben szintet léphessenek.

Az első félév végén megkérdeztük egyik hallgatónkat, Magyary Ágnest, mik a tapasztalatai a MIA képzéssel kapcsolatban.

 

 

 

ITK: Kérem, mondjon magáról pár szót: milyen területen dolgozik? Mennyi ideje?

MÁ: Jelenleg a Pázmány BTK-n vagyok végzős hallgató pszichológia mesterszakon és tudományos érdeklődésem középpontjában a mesterséges intelligencia pszichológiai megismerése, valamint a mesterséges intelligencia pszichológiai segítségnyújtásban való alkalmazásának lehetőségei állnak. Az erre fókuszáló szakmai projektek mellett egy egészségfejlesztéssel foglalkozó cégnél is dolgozom körülbelül 1,5 éve, jelenleg a digitális marketingért felelek.

 

 

 

ITK: Mit gondol, hogyan tud Önnek a MI segíteni a munkájában?

MÁ: Sok fajta módon. Egyrészt lényeges mennyiségű időt spórolhatok azáltal, hogy gyorsabban és célratartottabban dolgozhatok a mesterséges intelligencia alkalmazásával, és energiámat a stratégiai feladataimra összpontosíthatom.

A médiatartalom-gyártás jelentősen könnyebbé és hatékonyabbá vált számomra, és emellett segít a termékfejlesztésben, a piaci igények jobb megértésében és a stratégiai döntéshozatalban is.

 

ITK: Miért a Pázmányos MI képzést választotta?

MÁ: Egy barátom hívta fel a figyelmemet az Pázmányon induló képzésre, ő több hasonló kínálatú képzést térképezett fel, és végül emellett döntött.

Engem a tantervben szereplő tárgyak teljessége, valamint a képzés hirdetése által bemutatott izgalmas tudományterületek győztek meg.

Ennek a képzésnek az egyik különlegessége, hogy a Pázmány Bölcsészet- és Társadalomtudományi (BTK) és az Információs Technológiai Kara (ITK) közösen indította el. Sok pozitív tapasztalatom van a BTK oldaláról, ugyanis itt hallgatok pszichológiát. Az ITK-val eddig nem volt ugyan személyes tapasztalatom, de tudtam róla, hogy nemzetközi szinten is magas színvonalú akadémiai tevékenység zajlik ott.

Ezenkívül számomra a képzések kiválasztásakor mindig fontos szempont, hogy kitől tanulok, a Pázmány által indított MIA képzésen pedig igazán fantasztikus szakemberek oktatnak, mint például Prószéky Gábor, Cser András és Hankovszky Tamás, akik a saját szakterületük élvonalában vannak.

 

ITK: Mennyire váltotta be a képzés eddig a hozzá fűzött reményeit?

MÁ: Személy szerint nagyon elégedett vagyok a képzéssel. A MI alapú médiatartalom generálás, a Prompt engineering, valamint a Webprogramozás tárgyak nagyon jól alkalmazható, gyakorlati tudást kínáltak.

A Bevezetés a mesterséges intelligencia etikai problémáiba tárgy során azokra a morális dilemmákra fókuszáltunk, amelyekkel már jelenleg is meg kell küzdenünk, illetve amikkel a jövőben kell majd szembe néznünk. A Nyelvtechnológia eszközei tárgyon pedig a legmodernebb eszközökre és módszerekre támaszkodva tanulhattunk a nyelvtechnológia haladó témáiról.

 

ITK: Mennyire tudja használni a képzésen tanultakat a munkája során?

MÁ: Az első félévben szerzett elméleti és a gyakorlati tudást egyaránt alkalmazom a munkafeladataimban.

Egyfelől részt veszek olyan kutatómunkában, amely fókuszában a MI pszichológiai megismerése áll. Amikor szakirodalmakat olvasok, nagy segítségemre van az a tudás, amit például nyelvtechnológián tanultunk. Sokkal jobban értem a MI működési mechanizmusát, mint mikor csak laikus érdeklődő voltam.

Másfelől a digitális marketingre vonatkozó munkahelyi feladataimat hatékonyabban végzem el.

 

ITK: Mennyire találja gyakorlatorientáltnak a képzést?

MÁ: Megítélésem szerint megfelelő az elméleti és gyakorlati tárgyak aránya. Az elméleti tárgyakon (pl. Formális logika, Nyelvi struktúrák) tanultak hasznosnak bizonyultak a gyakorlati tárgyak során, jól tudtuk alkalmazni a korábban megtanultakat. A Prompt engineering órán haladó szinten megtanultuk használni a ChatGPT 4.0-t. A MI alapú médiatartalom generálás órán pedig számos olyan szoftvert kipróbálhattunk, amik mesterséges intelligencia segítségével képeket, hanganyagokat és videókat hoznak létre. A Webprogramozáson alapvető szerveroldali szolgáltatásokat ismertünk meg, illetve többek között a statikus és dinamikus weblapok alapvető technológiáiról tanultunk.

 

ITK: Mi tetszik a legjobban a képzésben?

MÁ: Teljeskörű, jól alkalmazható, versenyképes tudást nyújt a mesterséges intelligenciáról, mindezt jó sok gyakorlaton keresztül. Emellett kiváló szakemberektől tanulhatunk. Mivel a képzésre bölcsészeket, közgazdászokat, jogászokat egyaránt várnak, így egy igazán sokszínű szakmai közösség jött létre az évfolyamunkon, egymástól is sokat tanulhatunk.

Jó szívvel ajánlom azoknak, akik komolyabban érdeklődnek a mesterséges intelligencia iránt, esetleg szintet szeretnének ugrani a karrierjükben azáltal, hogy versenyképes tudást szereznek a mesterséges intelligencia gyakorlati alkalmazásáról.

 

Köszönjük az interjút, sok sikert kívánunk munkájában!

 

Mesterséges Intelligencia Alkalmazásai szakirányú továbbképzésünkre 2024. január 31-ig lehet jelentkezni.

Események

01.
2024. jún.
ITK
MI Alkalmazásai szakirányú továbbképzés - jelentkezési határidő
28.
2024. jún.
ITK
Biológiai adatelemző szakirányú továbbképzés - jelentkezési határidő
08.
2024. júl.
ITK
Gólyatábor 2024
Bodajki Falutábor
17.
2024. júl.
ITK
Diplomaátadó ünnepség 2024 nyár
Pázmány ITK
További események
szechenyi-img-alt