A Mesterséges Intelligencia pszichológiai megismerése: hallgatói tapasztalat a Pázmány MI Alkalmazásai továbbképzéséről

2024.01.16.

A Pázmány elsőként indított szakirányú továbbképzést a Mesterséges intelligencia alkalmazásainak (MIA) oktatására. Hallgatónkat, Magyary Ágnest kérdeztük tapasztalatairól.

Az egyre fejlődő digitális világban folyamatosan növekszik a mesterséges intelligencia (MI) szerepe mindennapi életünkben és szakmai tevékenységünkben. A Pázmány Péter Katolikus Egyetem a hazai felsőoktatási intézmények közül elsőként indított szakirányú továbbképzést a Mesterséges intelligencia alkalmazásainak (MIA) oktatására 2023 szeptemberében, hogy támogatást nyújtson azoknak, akik a mesterséges intelligencia adta lehetőségeket fel akarják használ arra, hogy karrierjükben szintet léphessenek.

Az első félév végén megkérdeztük egyik hallgatónkat, Magyary Ágnest, mik a tapasztalatai a MIA képzéssel kapcsolatban.

 

 

 

ITK: Kérem, mondjon magáról pár szót: milyen területen dolgozik? Mennyi ideje?

MÁ: Jelenleg a Pázmány BTK-n vagyok végzős hallgató pszichológia mesterszakon és tudományos érdeklődésem középpontjában a mesterséges intelligencia pszichológiai megismerése, valamint a mesterséges intelligencia pszichológiai segítségnyújtásban való alkalmazásának lehetőségei állnak. Az erre fókuszáló szakmai projektek mellett egy egészségfejlesztéssel foglalkozó cégnél is dolgozom körülbelül 1,5 éve, jelenleg a digitális marketingért felelek.

 

 

 

ITK: Mit gondol, hogyan tud Önnek a MI segíteni a munkájában?

MÁ: Sok fajta módon. Egyrészt lényeges mennyiségű időt spórolhatok azáltal, hogy gyorsabban és célratartottabban dolgozhatok a mesterséges intelligencia alkalmazásával, és energiámat a stratégiai feladataimra összpontosíthatom.

A médiatartalom-gyártás jelentősen könnyebbé és hatékonyabbá vált számomra, és emellett segít a termékfejlesztésben, a piaci igények jobb megértésében és a stratégiai döntéshozatalban is.

 

ITK: Miért a Pázmányos MI képzést választotta?

MÁ: Egy barátom hívta fel a figyelmemet az Pázmányon induló képzésre, ő több hasonló kínálatú képzést térképezett fel, és végül emellett döntött.

Engem a tantervben szereplő tárgyak teljessége, valamint a képzés hirdetése által bemutatott izgalmas tudományterületek győztek meg.

Ennek a képzésnek az egyik különlegessége, hogy a Pázmány Bölcsészet- és Társadalomtudományi (BTK) és az Információs Technológiai Kara (ITK) közösen indította el. Sok pozitív tapasztalatom van a BTK oldaláról, ugyanis itt hallgatok pszichológiát. Az ITK-val eddig nem volt ugyan személyes tapasztalatom, de tudtam róla, hogy nemzetközi szinten is magas színvonalú akadémiai tevékenység zajlik ott.

Ezenkívül számomra a képzések kiválasztásakor mindig fontos szempont, hogy kitől tanulok, a Pázmány által indított MIA képzésen pedig igazán fantasztikus szakemberek oktatnak, mint például Prószéky Gábor, Cser András és Hankovszky Tamás, akik a saját szakterületük élvonalában vannak.

 

ITK: Mennyire váltotta be a képzés eddig a hozzá fűzött reményeit?

MÁ: Személy szerint nagyon elégedett vagyok a képzéssel. A MI alapú médiatartalom generálás, a Prompt engineering, valamint a Webprogramozás tárgyak nagyon jól alkalmazható, gyakorlati tudást kínáltak.

A Bevezetés a mesterséges intelligencia etikai problémáiba tárgy során azokra a morális dilemmákra fókuszáltunk, amelyekkel már jelenleg is meg kell küzdenünk, illetve amikkel a jövőben kell majd szembe néznünk. A Nyelvtechnológia eszközei tárgyon pedig a legmodernebb eszközökre és módszerekre támaszkodva tanulhattunk a nyelvtechnológia haladó témáiról.

 

ITK: Mennyire tudja használni a képzésen tanultakat a munkája során?

MÁ: Az első félévben szerzett elméleti és a gyakorlati tudást egyaránt alkalmazom a munkafeladataimban.

Egyfelől részt veszek olyan kutatómunkában, amely fókuszában a MI pszichológiai megismerése áll. Amikor szakirodalmakat olvasok, nagy segítségemre van az a tudás, amit például nyelvtechnológián tanultunk. Sokkal jobban értem a MI működési mechanizmusát, mint mikor csak laikus érdeklődő voltam.

Másfelől a digitális marketingre vonatkozó munkahelyi feladataimat hatékonyabban végzem el.

 

ITK: Mennyire találja gyakorlatorientáltnak a képzést?

MÁ: Megítélésem szerint megfelelő az elméleti és gyakorlati tárgyak aránya. Az elméleti tárgyakon (pl. Formális logika, Nyelvi struktúrák) tanultak hasznosnak bizonyultak a gyakorlati tárgyak során, jól tudtuk alkalmazni a korábban megtanultakat. A Prompt engineering órán haladó szinten megtanultuk használni a ChatGPT 4.0-t. A MI alapú médiatartalom generálás órán pedig számos olyan szoftvert kipróbálhattunk, amik mesterséges intelligencia segítségével képeket, hanganyagokat és videókat hoznak létre. A Webprogramozáson alapvető szerveroldali szolgáltatásokat ismertünk meg, illetve többek között a statikus és dinamikus weblapok alapvető technológiáiról tanultunk.

 

ITK: Mi tetszik a legjobban a képzésben?

MÁ: Teljeskörű, jól alkalmazható, versenyképes tudást nyújt a mesterséges intelligenciáról, mindezt jó sok gyakorlaton keresztül. Emellett kiváló szakemberektől tanulhatunk. Mivel a képzésre bölcsészeket, közgazdászokat, jogászokat egyaránt várnak, így egy igazán sokszínű szakmai közösség jött létre az évfolyamunkon, egymástól is sokat tanulhatunk.

Jó szívvel ajánlom azoknak, akik komolyabban érdeklődnek a mesterséges intelligencia iránt, esetleg szintet szeretnének ugrani a karrierjükben azáltal, hogy versenyképes tudást szereznek a mesterséges intelligencia gyakorlati alkalmazásáról.

 

Köszönjük az interjút, sok sikert kívánunk munkájában!

 

Mesterséges Intelligencia Alkalmazásai szakirányú továbbképzésünkre 2024. január 31-ig lehet jelentkezni.

Események

26.
2025. szept.
ITK
Kutatók Éjszakája 2025
Pázmány ITK
01.
2025. okt.
ITK
Véradás 2025 Ősz
Pázmány ITK
05.
2025. dec.
ITK
BSc Nyílt nap 2025. december 5.
Budapest, Práter utca 50/a
30.
2026. jan.
ITK
BSc Nyílt nap 2026. január 30.
Budapest, Práter utca 50/a
06.
2026. febr.
ITK
BSc Nyílt nap 2026. február 6.
Budapest, Práter utca 50/a
További események
szechenyi-img-alt